Co se stane, když v Praze spadne sníh na cyklistické komunikace II
(dva týdny po té)


tato stránka je pokračováním původní Co se stane, když v Praze spadne sníh....


Před dvěma týdny v Praze napadl sníh. Překvapivě v lednu. Nastala kalamita, kdy se uklízelo a neuklízelo... a s odvoláním na "kalamitu" se uklízelo jen to nejnutnější s tím, že zbytek se uklidí potom, beze spěchu.

Sněžit přestalo v neděli, poslední pluh - sypač jsem potkal v úterý. od té doby sněžilo ještě jednou - po týdnu spadl necelý centimetr, který se uklidil tak nějak sám. Od té doby, tedy celý další týden, se srážky nedostavily. Silnice jsou již dávno suché, zbytky břečky zmrzlé. Ideální doba na úklid zbytků, co se neuklidily hned. A jak to vypadá v terénu?


Cyklopruhy v Pobřežní

Cyklopruhy v Pobřežní posloužily jako odkladiště sněhu v prvním záchvatu uklízení. OK, až nebude pluh akutně potřeba jinde, mohl by to tady projet ještě jednou, tentokrát o metr víc v pravo cyklopruhem. Mezi ním a chodníkem je pruh zeleně, tam může sníh tát třeba do května.
A realita? Z cyklopruhu je vidět jen vodicí proužek oddělující jej od zbytku vozovky. V pozadí ho kus vyčnívá - to ale jen kvůli tomu, že ho auta využívají pro odbočení (hmm, jak pak se tu ta čára asi dodržuje beze sněhu?).

O odklízení sněhu na chodnících také kolují fámy. Jedna z nich tvrdí, že se odklízí hlavně přechody. Nu, na Pobřežní asi ne. Důvodem ale nebude, že se tudy nechodí - stopy ve sněhu mluví jasně o opaku.

Další fáma tvrdí, že se přednostně odklízí zastávky MHD. Na zastávce Nový Hloubětín asi nikdo nebyl. Podle stop sem autobus zajíždí a cestující se vyskytují. Jen ta třiceticentimetrová vrstva sněhu do toho přednostního úklidu po dvou týdnech nějak nezapadá.


Laskavý čtenář promine kvalitu následujících fotek - vznikly jen jako vedlejší produkt cesty, která měla jiný smysl. Proto vznikaly až za tmy a bohužel je to na nich znát.


Cyklopruhy v Počernické

Cyklopruhy v Počernické se od pruhů v Pobřežní liší v tom, že za nimi parkují auta. Místo nahrnutí sněhu vpravo jej stačilo shrnout vlevo na střední zelený pás. Nu, snad příště. Nyní se sjízdnost cyklopruhu vyskytuje v následujících stavech:


Cyklistický přejezd Hráského

Tady je vidět rozdílný přístup města a "soukromníka". Zatímco na straně, která přiléhá k soukromému areálu je uklizeno naprosto vzorově (a bylo již dva dny po sněžení, možná i dříve ale to jsem tam nebyl), na straně města je místo uklizení na přejezdu nahrnutá hromada sněhu. Není to jen tak nějaká hromádka - podle výšky batohu, který jsem na ni položil a vedle postaveného kola má tak půl metru a šířku celého chodníku.


Cyklostezka Roztylská

Když se chce, tak to jde - jak společná cyklostezka s chodníkem (z které je foceno), tak obě části oddělené jako samostatné stezky jsou uklizeny na jedničku. Škoda, že se to nedá čekat od města.


U Labutě, Vídeňská

U Labutě stojí za zmínku zledovatělá cesta mezi Krčským lesem a Labutí - z jedné půlky patří městu, z druhé patří městu skrze Dopravní podnik. Její povrch se po dvou týdnech změnil ve dvě ledová koryta (vyjetá od aut) a hrbatou ledovou plochu mezi nimi. Ani neposypané, hodně těžko sjízdné.

Cyklochodník na Vídeňské je protažený a mezi sněhovými mantinely suchý. Ale odbočka po "hlavní" cyklotrase do Bráníka je zcela bez zásahu.


Legerova - krajnice (zbytkový pruh po zúžení)

Sníh nahrnutý u betonového svodidla zůstal, akorát pořádně ztvrdnul a zledovatěl. Použít ho jako měkký dopad v případě potřeby uhnout by tedy nemuselo dopadnout dobře.


Závěr

Situace je o něco lepší, než byla - sníh z jízdního pruhu je pryč a břečka odtekla do kanalizace. Cyklopruhy a cyklostezky se ale skoro nezměnily - krom částečného úbytku sněhu, o který se postarala buď příroda, nebo okolní provoz.

Bylo, nebylo, v lednu sněžilo.
A pokud se neoteplilo, je nasněžíno doteď.


Valid XHTML 1.0 Transitional Ověřit CSS! Zveřejněno 25.1.2010